על הסרט Angry Inuk

 

תעודי, 82 דקות, קנדה, 2016

במשך עשורים מנהלים ארגונים סביבתיים גדולים מלחמה מתוקשרת ויצרית בהשקעה על סכומי עתק נגד צייד כלבי ים. ידוענים, כבריג’יט בורדו, יצאו נגד הציד, ומצטיירת תמונה כי מדובר בצייד אלים ומיותר שבא לספק תעווה של בני מערב למוצרי יוקרה. מסעות יחסי הציבור נגד הצייד יצרו שם רע לצידים ולמשתמשים בעורות, והולידו חוקים נגד סחר בעורות כלבי ים באיחוד האירופי.

סרטה של אלית’יה ארנקוק-בריל (Alethea Arnaquq-Baril) Angry Inuk, בתרגום חופשי “אינוק כואס” (אינוק היא צורת היחיד של אינואיט) מציג את הנושא מנוקדת מבט אחרת;

נקודת מבטם של בני האינואיט אשר צייד כלבי ים היה מהותי להשרדותם במשך מאות ואף אלפי שנים. הוא מהותי לקיומם גם כיום.

כתשעים אחוז מצייד כלבי הים בעולם מבוצע על ידי בני אינואיט. הוא מאפשר מזון טרי ואיכותי באזורים המרוחקים הללו, בהם קשה להשיג מזון איכותי במחירים סבירים. כלבי הים אינם נמצאים בסכנת הכחדה. הם חיים בטבע כחיות בר, והצייד שלהם הוא בר קיימה. זהו צייד בהיקף משפחתי, כאשר את הבשר אוכלים ואת העורות מעבדים ומוכרים. הכסף ממכירת העורות משמש לדלק ותחמושת, לרובים ולרכבי שלג, וכך ניתן להמשיך ולהתקיים ממוקורות מקומיים.

החוקים נגד הסחר בעורות כלבי ים שחוקקו במשך השנים הביאו לירידות מחירים קיצוניות, אשר עדין פוגעים ביכולתם של בני האינואיט לספק פרנסה ממחירת העורות. במשך השנים משפחות שלמות בקהילות מרוחקות סבלו מעוני ורעב בעקבות המאבק בצייד כלבי ים. אז מדוע ארגונים סביבתיים מתנגדים לצייד? אלית’יה, שגדלה וחיה בארקטי הקנדי, מעולם לא פגשה מתנגד לצייד כלבי ים, ויש לה כמה שאלות. חמושה בחוש הומור, נחישות, תושיה ומצלמה, היא יוצאת לדרוש תשובות.

לצפיה בטרילר ולרכישה (שימו לב שהתשלום נקוב בדולר קנדי)

https://www.nfb.ca/film/angry_inuk/

לקנית מוצרים מעור כלבי ים ברשת: דף עם קישורים באתר של בימאית הסרט

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/F4tfmdv5Z7w?rel=0" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

סיפורים מתרבויות עתיקות

סיפורים מתרבויות עתיקות

  1. ראשי
  2. בלוג
  3. על הסרט Angry Inuk